Patah Terkulai


Rawatan dengan segera di berikan pada
pokok cili merah yang patah akibat di pukul ribut yang melanda di kawasan saya

Merawat pokok yang tercedera, bagaikan membelai seorang bayi. Sabar dan tenang dalam proses tersebut
Alhamdulillahtidak banyak yang tercedera teruk hanya tiga pokok cili merah yang diketegorikan kritikal


Cabang Y yang patah akibat pukulan agin kuat yang saya ikat dengan menggunakan tali rafia
betul betul terbelah dua
Hanya itu yang mampu saya lakukan ,,,, selebihnya saya serahkan pada ALLAH s.w.t


Saya pasang tiga batang buluh yang saya belah pada sisi polibag bagi tujuan sokongan dahan dahan yang telah terkulai akibat pukulan angin yang kuat

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hasil Cili Musim Pertama

Hasil MusimPertama Alhamdulillah

Fertigasi Cili Besar