Tapak kaki Tangki Air


Besi di besi dan di potong menggikut ukuran tangki
Welding pun dengan potongan asas sahaja ,tak payah untuk berseni dan ber-engle tirus
Jimatkan masa sedikit
Berserabut kawasan halaman
saya di buatnya..tak mengapa hanya seketika sahaja


Begitu asas cara sambungan yang di lakukan untuk tapak tong tangki air bagi tujuan penyiraman pokok cili besar saya, tiada apa nak di komen, Dapat di siapkan dua buah untuk tangki saya dalam masa satu hari
alhamdulillah


Bukan setakad nak buat kaki untuk tong tangki air.... 
Zink...bagi bumbung tangki pun dah mula reput , nak baru..kos lagi tapi tak pe ..ada hikmahnya
Zink dan kayu sudah di gantikan dengan yang baru untuk atap tong tangki air saya berteduh


Bak kata orang kampung nak tulis kena ada pen nak lukis kena ada kertas lukisan, begitulah terjadinya dengan saya ini...nak mengecat kena beli berus cat, roller kecil dan bekas bancuhan cat. barulah boleh mulakan kerja mengecat dengan aman dan santai

Cat ini sahaja yang saya mampu beli bagi tujuan mengecat kaki tong tangki air saya.
Duit tu kena guna untuk membeli...aduhai..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hasil Cili Musim Pertama

Hasil MusimPertama Alhamdulillah

Fertigasi Cili Besar