Barangan Paiping Untuk sistem Fertigasi


Control Box.. untuk sistem elektrik menjana pump air dalam sistem fertigasi, Jika tiada pun tak mengapa bukalnah menjadi salah satu keperluan. kena ukur ikut kemampuan, Wiring hendaklah diberikan kepada mereka yang pakar dalam hal berkaitan.
Jika buat sendiri mungkin ada litar pintas atau ada sesuatu yang kurang elok akan berlaku


Dalam bab elektik ini saya menekan agar ...UTAMAKAN KESELAMATAN...
DUIT BOLEH DI CARI TETAPI NYAWA TIADA NILAINYA...HANYA ADA SATU SAHAJA
Pelampumg dua biji  telah pun saya beli terlebih dahulu, sebab saya menggunakan dua tangki air, jadi dua buah pemapung yang baik kualitinya saya beli


beli barangan paiping untuk yang asas sahaja. ratusan ringgit di tahun 2018 ini. Belum upah pasang bahan yang kita cari.
Bil pembelian saya sertakan dalam blog ini bagi tujuan rujukkan saya di masa yang akan datang.
Mungkin ada yang boleh mendapatkan barangan seperti dalam gambar itu dengan harga yang lebih murah lagi. Tetapi saya dah cuba sedaya upaya saya mencari dan membuat tinjauan  harga di kawasan sekitar saya.
Inilah tempat yang paling murah saya dapat,



Saya menggunakan batang paip P.V.C untuk paipping di tangki saya, atas nasihat pakar, bagi  saya menggunakan poli hitam lagi jimat dan mengguntungkan anggaran dalam kiraan saya adalah separuh dari harga batang paip P>V>C jimat  betul betul jimat, dinasihatkan bagi pembaca yang ingin membuat sistem fertigasi ini agar menggunakan poli hitam sahaja


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hasil Cili Musim Pertama

Hasil MusimPertama Alhamdulillah

Fertigasi Cili Besar