Kecil kecil cili padi

           Sebelum saya bergerak secara serius dalam dua penanaman cili , saya telah menanam cili kecil,secara kecil-kecilan di dalam pasu dan polibag, medium yang saya gunakan adalah medium tanah sepenuhnya..
Alahamdulillah...taklah banyak sangat hingga berpuluh kilo,
Nawaitu saya tanam cili adalah untuk di makan oleh adik beradik di
sedekahkan kepada jiran terdekat, sahabat handai, rakan taulan, tetamu yang datang berkunjung ke rumah dan akhir sekali di jual secara kecil kecilan dengan niat sambil jual sambil sedekah.

Bantuan memetik buah cili dari si kecik yang comel dan cantik lagi jelitawan


Penggunaan baja organik dari bahan terbuang seperti kulit nanas, kulit buah pisang dan sebagainya saya gunakan sebagai baja.jimat dan amat mudah di perolehi di kawasan sekitar saya


Bertopi di kala cuaca panas bersinar, Acara memetik buah cili .
Pasu yang dahulunya di tanam bungga bertukar arah pada tanaman cili kampung


Pokok cili berbajakan kulit nanas


Bertopi kerana cuaca hampir panas



         Antara jenis - jenis cili yang saya tanam adalah cili burung,cili siam dan cili padi kampung, hanya itu yang saya tahu dan mudah di dapati di kedai di sekitar kawasan saya

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hasil Cili Musim Pertama

Hasil MusimPertama Alhamdulillah

Fertigasi Cili Besar