Asal Benih Dari Buah

Menggunakan buah cili kulai yang telah masak ranum sebagai biji benih
Harga sekarang untuk
benih cili kulai ialah RM85.00
Tetap sama walaupun GST telah dimansuhkan
Kesian pada peniaga yang telah membeli stok benih dengan kuantiti yang banyak sebelum GST dimansuhkan
Adat berniaga ada untung rugi


Penyemaian saya lakukan pada sebelah pagi di tempat yang teduh
Bahagian bawah kotak semaian saya letakkan sabut terlebih dahulu ,lebih kurang separuh bahagian
Setelah saya siram dengan air yang banyak pada sabut tersebut, saya taburkan tanah baja dari great A
Saya beli di SEMPURNA Nursery RM2.50 sebungkus


Proses semaian di lakukanseperti biasa satu lubang satu biji anak benih cili kulai

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hasil Cili Musim Pertama

Hasil MusimPertama Alhamdulillah

Fertigasi Cili Besar