Semai terus ke polibag


Medium yang saya gunakan masih sama seperti asal
Sabut pada kali ini saya buang seperuh dari isipadu asal
Saya biarkan berhujan berpanas
Saya siram dengan
bancuhan kapur barus


Saya cuci sabut hanya sekali siraman dengan menggunakan air kapur barus dalam masa sehari
setelah hampir dua minggu sabut di cuci saya lubangkan di bahagian tengahnya dan saya isikan dengan tanah baja
Saya beli tanah dari kedai SEMPURNA Nursery yang berhampiran dengan tempat tinggal saya.



Saya semai banyak benih cili di setiap polibag
Bukan tidak semai di kotak semaian,
Ada yang saya semai didalam kotak dan ada juga yang saya semai terus ke dalam polibag
Memandangkan sestem saliran air yang telah sedia ada saya gunakan sepenuhnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hasil Cili Musim Pertama

Hasil MusimPertama Alhamdulillah

Fertigasi Cili Besar